Alla inlägg under januari 2011

Av Hanna - 15 januari 2011 14:22

Hej!


Ja det är ju sista veckan som vi är här i Kenya! Det kännt roligt att få komma hem till Sverige igen men tråkigt att behöva lämna Kenya=( Vi åker hem på Tisdag tror jag. Det kommer nog vara roligt när man kommer hem brun och alla andra är jätte bleka!!! Ja jag har redan blivigt väldigt brun! Jag kanske inte heller har berättat att jag har gjort flätor!?=) Men det har jag! Johanna har också gjort flätor. Så det är lite roligt!

 

Här i Mombasa är det väldigt varmt så fast jag har smörjt in mig med 30 så har jag bränt mig=C

Men det är skönt att vi har en pool här vid huset så att man kan bada lite när man har lust! Det tar ungifär fem minuter att gå ner till stranden så det är ju inte direkt havsutsikt!

Men det är rätt coolt att ha badat i indiska oceanen(vet ej stavningen!)Det är lixom inte alla som kan skryta med det! haha=D

 

Men det är synd att jag inte kan lägga upp några bilder!

Får göra det när jag kan!

 

Nu ska jag bada med mamma, pappa, esther och Johanna skriver mer imorn!

HEJDO kramar mig<3

Av Hanna - 14 januari 2011 17:28

Hejsan på er igen!


Jag mamma, pappa, Johanna och Esther har hafft det underbart dom här två dagarna i Mombasa! Förutom att mammas mage krånglade så mycket att hon inte fick i sig vatten på resan hit!!! Men igår så fick hon iallafall i sig tre näringsdrycker=) Och i dag följde hon till och med med ner till Beachen! Och på tal om Beachen..... Den är som värdens mest bästa dröm!!!<3<3<3=)=)=)

Det är krit vit sand och turkost vatten. Och precis innan sanden kommer så är det palmträd! Jag tänkte inte på att ta några bilder idag på Beachen så jag får lägga upp dom bilderna imoron. Jag har därimot tagigt några bilder nu ikväll på vart vi bor så dom bilderna ska jag lägga upp nu!

Oj det gick inte att legga upp bilderna jag får vel försöka i morn! Vad synd da=(


Av Hanna - 11 januari 2011 20:09

 

Hej på er alla där ute!


Jag har hafft det jätte skönt i Komotobo där Esther kommer ifrån.! Däremot har det ju varigt väldigt tråkigt att det inte har funkat med internet! Det är nämligen för dålig täckning där även till mobiler. Men iallafall så har vi hafft det jätte skön! fast vi har ju då ingen flashig pool där ute så vi har inte kunnat bada nåt=( Vi har gjort massor under den här veckan så kan tyvär inte skriva allt som har hänt. Men det roligaste av apsolut alltihop var att jag har träffat både Rosie och min hund Elsa!!!!!!=D För er som inte vet så tog jag hand om dom när dom var valpar här i Kenya förra gången! Jag blev överlycklig när jag såg att dom mådde bra! När vi var här förra gången så visslade vi alltid på ett speciellt sett när vi kom hem till hundarna och dom kom som en spurt!!! När vi var hos Esther Monata som har tagigt hand om just min hund Elsa så låg hon och sov(vilade) när vi kom och pappa börgade vissla på samma sett som vi gjorde när dom var valpar! Och ni skulle ha sett henne!!!!=)))))) Så fort som hon hörde visslingen så åkte först öronen upp och sedan så kom hon springandes mot som en kanon! Hon kände apsolut igen oss och hon kunde inte vara still. Hon gnällde och far runt som en galen tjur! När jag satte mig ner föra att klappa henne så bara gnällde hon och sen så satte hon sig i mitt knä och pussade mig med en stor blöt-puss på kinden!!!! Jag var så glad över att se min hund igen!Jag vart även jätte glad när jag fick se Rosie som var jätte snäll hon med=)


Vi har också var it på Masai Maara som är en safari park där man kan titta på dom vilda djuren i Afrika! Vi var där i Torsdags. Vi klev upp vid ja jag vet inte men vi åkte vid fem iallafall! Och var framme vid Gaten vid typ åtta. Så det tog väll runt 3 timmar att åka dit! Vi hade en väldans tur redan från börgan när dom varnade för lejon alldeles nära Gaten och pricis vid vägen!!! Vi skyndade oss att betala för att sen få sett oss i bilen igen och åka bort till Lejonen! Lejonen kan nämligen vara väldigt svåra att hitta! Så vi hade tur! Och bara effter en två kilometer så såg jag Jeparden som också är svår att finna. Det satt också pricis vid vägen! Vi fick jätte bra bilder på alla djur förutom Leoparden som vi då inte lyckades att finna! Vi hade en fantastisk dag där och det även perfeckt väder!



Sen Får jag skriva mer om vad som hände i Komotobo nån annan dag! Nu vill jag skriva lite om vad som har hänt idag!


Ja idag så har vi varit på Svenska skolan och badat jag pappa och Esther! Det var riktigt skönt att få svalka sig lite igen!=) Mamma och Johanna var i slummen och hälsade på en Skola där! Sen när dom kom tillbaka Så åkte vi alla till Giraff Centret där man kan klappa och mata riktiga giraffer! Det var riktigt skoj!!!!!!!!! Jag skälv tästade att sätta en pellets som man matade girafferna med mellan läpparna och sedan kom giraffen med sin långa lila tunga och tog den!(Det var roligt men ändå läskigt!)


Imåron så åker vi till Mombasa och ska vara där i en vecka och hoppas att det finns täckning där annars så får jag väl skriva igen som nu!=P Hejdå mvh Hanna

 

 

 

   Jag och rosie!=)

 

   Ett Lejon som vi såg på Masai Maara!

 

   Jag när jag matar Giraffen!=) Tyvär hittade jag ingen bild på när jag matade med munnen men med pappas hjär imorn kanske jag kan få fram en vidio!Heii  

Av Hanna - 3 januari 2011 18:08

Hejj jag är bara tvungen att berätta det här!!!

Nu har ju pappa packat bilen så fullpackat som det typ bara går så nu när vi behövde nya kläder så kommer vi inte åt våra väskor men därimot pappas väska med kläder han ska ge bort kunde vi få in! så inatt ska vi såva i pappas gammla kalsonger och t´shirts som pappa igentligen skulle ge bort!!!! Skulle nästan vela visa en bild på oss men....... neee då skulle ni nog skratta så mycket att ni inte ens skulle kunna sova en blund inatt! hahahahahahahahaha!!!!!!!! kul va men nu säger jag hejdo och kramar från Kenya!




Ps: Esther har också kalsonger på sig så ni kan ju bara tänka er hur vi ser ut!

Av Hanna - 3 januari 2011 17:36

 

Det här är jag när jag rider häst på krokodol centret!    

Det här är när vi var på väg in till  krokodil centret och mötte en Masai som är ett folkslag här i Kenya!

  

Där var jag  Mamma och Esther på Svenska skolan och sola o bada! SKÖNT!!!!!!

  

Jag och pappa leker i polen på Svenska skolan!

  

Esther spelar på mitt ds på planet till Kenya!


Det var lite av bilderna men nu kommer jag lägga upp allt efftersom med texten som jag ska skriva och inte en vecka effter (haha!)Hedoo!!

Av Hanna - 3 januari 2011 17:04

Heii bloggen!

Idag har vi rest till ett ställe som heter Megori och det ligger typ 5 timmar ifrån Nairobi som är huvudstaden. Vi blev väckta vid sex i morse jag och Esther! Det var jobbigt! Men hela familjen förutom Johanna då som vi hämtade på flygplatsen igår efftersom att det är försda gången hon är i Kenya. Vi tyckte att det var helt otroligt bra vägar efftersom att dom har asvalterat nästan hela vägen! Men jag var besviken att vi inte fick se några giraffer idag på resan.  Därimot så fick vi se Zebror, apor, hjortar och åsnor. Vi såg ju såklart andra djur också men det var vanligare djur som Tjurar, Kosor, Får och Getter. Det var inte så tråkigt som jag trodde att det skulle bli att åka bil i FEM TIMMAR I KENYA!!!!!! Fast det var väl för att det var som att åka på safari alla timmarna som gick. Det har varigt runt 30-33 grader som varmast i Nairobi men i Komotobo som är slut-stationen på våran resa igenom Kenya! Det är också där som att Esthers barnhem ligger så det ska nog bli kul för henne också att få se hemmet hon bodde på innan vi kom! Men det ska ju bli kul för oss med. Men om ni undrar över det att jag inte har lagt ill någta bilder så är det dels att det inte har varigt så mycket tid till det och sen så är det ju det att vi inte riktigt har kunnat ladda upp bilder från min mobil. För det är det att vi inte har vetat hur man gjorde det smartast! Bara så ni vet. Men ha det så bra i Sverige,,,brrrrr vad kalllllltttt!!!!!! hejdå //Hansken<3

Presentation

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Jaaa!!!:D
 Venne-.-
 Nej :/

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

Miley Cyrus In the U.S.A

Shakira waka waka

LOL


Ovido - Quiz & Flashcards