Alla inlägg under december 2010

Av Hanna - 31 december 2010 18:50

Hej igen! Jag kunde skriva ett inlägg idag också faktist! Men Gott Nytt år på er där ute=) Hoppas att ni får en rolig nyårs-kväll! Jag har det skönt här iallafall. Det är andra dagen här i Kenya och det är toppen! Det har vatigt runt 30grader här idag. Så det har varigt varmt! Trotts det har vi inte badat idag som inte hade varigt en så dålig ide. Men det har varigt en rätt så bra dag ändå! För utom en sak som jag mår väldigt dåligt av. För att för 2 år sen så var ju vi här och då bodde vi på ett ställe som hette karen. På gården vi bodde på fanns det 2 hundar som jag tyckte väldigt mycket om! Effter ett tag dår fick honan som hette Micky 10 valpar. Jag och min familj matade hundarna med tex rester av maten vi åt. Det var som en dröm att få ta hand om tio små söta hundvalpar! Men nu idag så har vi varit där på gården och hälsat på. Men jag började nästan gråta när jag såg min fina Micy! Hon var inte skött!!! Hon hade ett sår i pannan och festingar över allt. Hon var också väldigt smal. Vi hade köpt lite hundgodis till dom och gav dem det. Men när dom andra hundarna närmade sig henne när hon åt började hon morra och dom andra hundarna fick inte komma i när heten. Jag var ledsen när vi åkte därifrån. När jag stod där brevid henne och hon gnällde effter att jag skulle klappa henne så fick jag inte för dom trodde att hon hade en farlig sjukdom som även människor kan få! Så jag börjar nästan gråta när jag tänker på det! Men nu byter vi ämne det var ändå en rätt så bra dag som jag sa! Och det är en lyckad nyårskväll hitils. Fast en att klockan är fem i nio här så står jag och svettas!!!=) Det är varmt både på morgonen och på kvällarna men allra varmast är det på dagen da såklart!!! men jag hoppas att ni följer min blogg nu i Kenya för det kommer bli spännande dagar här och jag ska skriva så offta jag kan! Ja annars kommer ni nog och missa nåt!haha=D Skriv jätte gärna kommentarer och tack till er som har gjort det XD bye from meeeee<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Av Hanna - 30 december 2010 21:35

Heeeeiiiiiiiisssannnn!!!!!!

Nu är jag och min familj för andra gången i kenya och det är jätte skönt! I Tisdags åkte vi från vårat hus till ett hotel i stockholm. Kvart i 4 på morgonen effter så ringde väckarklockorna och jag trodde ja skulle dö!!! Det gick ju nästan inte att öppna ögonen,kändes det som iallafall! Sen var det bara att äta frukost och åka till flygplatsen. Vid tio över 7 åkte vårat flyg. Det var en härlig känsla att veta att nu var man på väg till värmen och bort från det kalla vintern! Ungifär två timmar senare var vi i London där vi mellanlandade(Ska visa bilder vid flygplatsen senare!) Då vat det inte ett så jätte stort plan utan ett lite mindre. Men resan till Kenya därimot... det var ett större plan! Men det tog också mer timmar att flyga, ca 7timmar kanske. Och när dom timmarna hade gått så var vi änkligen famme för andra gången i........KENYA!!!!! Vi blev hämtade av taxi från flygplatsen dit där vi skulle bo. Och det var en guppig tur kan jag säga! När vi kom var det typ 21-22grader varmt och då var klockan ungifär halv åtta i svensk tid men efftersom att det går 2timmar före här så landade vi keniansk tid halv 10. Nästa dag(idag) började dagen med att åka på NAKUMATT. NAKUMATT är som ett stort köpcenter som finns ungifär lite här och där. Vi köpte en yoghurt till frukost jag och Esther efftersom vi inte tyckte om frukosten som serverades på Hotelet. Sen effter ett tag inne i köpcentret var det lunch-dags. Vi gick på resturang och jag själv åt fish and chipps! Det var gått. Sen effter det så åkte vi till svenska skolan och badade. Det var skönt efftersom att det var runt 28-29 grader varmt! Vi åkte också till en svensk familj på slutet av dagen och det är också där vi ska fira nyår imoron. Nu sitter jag här på sängen med datorn i knät och måste avsluta så jag kanske skriver mer i övermoron eller nåt hejdå och gott nytt år!!!!   

Av Hanna - 28 december 2010 11:34

Ja idag åker jag och min familj tillbaka till kenya! För två år sedan åkte vi till kenya för att adoptera en lillasyster till mig. Då så var hon snart två och nu så fyller hon fem nästa år! Nu ska vi inte direkt adoptera utan bara åka tillbaks för att Esther som hon heter ska få träffa sin kenya-pappa och barnhemskompisarna. Det ska även bli skoj för oss andra som får ha en lång sommarsemester istället  för ett jullov i kalla sverige! Vi ska vara där i drygt en månad. önska oss lycka till efftersom det har varit lie problem med flygen nu i värden! hejdå kramar från mig  

Av Hanna - 28 december 2010 11:25

Jag fick en mjukis-dress, pengar till en mobil som jag nu köpt(se bilden nedan), jag fick böcker, filmer, Choklad, Puder, suddigum, ett halsband, en plånbok mm.  

Av Hanna - 28 december 2010 11:12

Heii bloggen hemskt ledsen för att jag inte har bloggat på typ 2-3 månader. Men jag har hafft jätte mycket nu lite innan jul. Ja först så skulle vi upp sill sundsvall och träffa mormor, kusinerna, mostrarna....och blablabla! så då var det bara och börja packa. Vi hade även med en kompis till mig ner dit. Men det var kul fast när man då kom hem var det bara att börja packa om lite och sen så åkte vi till nybro i småland. Vi skulle fira jul där hor min farmor och farfar!(läs mer om vad jag fick i julklapp)Det var roligt men när vi kom hem så ja kan ni gissa vad vi gjorde då???=) Jo vi packade om igen och det är vad mamma o pappa håller på med just nu tex! Men nu ska vi inte åka inom sverige utan till baka ti KENYA!!!!!(läs om det också) mer berättar jag inte om det på det här inlägget utan på något annat! Men nu vet ni varför jag inte har kunnat blogga så mycket<3 bye och ses!  

Presentation

Sök i bloggen

Kategorier

Gästbok

Senaste inläggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Jaaa!!!:D
 Venne-.-
 Nej :/

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

Miley Cyrus In the U.S.A

Shakira waka waka

LOL


Ovido - Quiz & Flashcards